Telefonia IP to całkowicie nowa generacja systemów telefonicznych dla biznesu, zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw jak również i międzynarodowych korporacji o dowolnej strukturze wielooddziałowej zlokalizowanej w dowolnym miejscu. Rozwiązania IP wyparły tradycyjne systemy telefoniczne w firmach, przede wszystkim ze względu znacznie większą funkcjonalność i znacząco niższe koszty utrzymania. Na kompletną ofertę telefonii IP składa się wiele komponentów, najważniejsze z nich to:
• Centrala telefoniczna IP (IP-PBX)
• Brama głosowa
• Telefony IP
• Sieć komputerowa
• Dodatkowe aplikacje rozszerzające funkcjonalność systemu, np.:
• usługa poczty głosowej,
• system IVR,
• billingowanie rozmów oraz ich nagrywanie

Najważniejsze cechy systemu Cisco Communication Manager (Call Manager):
• wysoka skalowalność rozwiązania
• szeroki wybór central telefonicznych od oferujących wsparcie dla kilkunastu użytkowników, do złożonych systemów potrafiących obsłużyć do 30,000 telefonów
• duży wybór telefonów IP
• wsparcie i obsługa terminali wideo
• możliwość organizowania audio i wideokonferencji
• globalna książka telefoniczna, jak i możliwość utworzenia osobistej książki adresowej przez każdego użytkownika
• łatwa integracja z innymi systemami rozszerzającymi funkcjonalność rozwiązania za pomocą powszechnych interfejsów programistycznych m. in. TAPI, JTAPI, XML SOAP czy SQL
• system poczty głosowej
• system Presence (system obecności)
• system do billingowania rozmów
• system do nagrywania rozmów

W najnowszej odsłonie Cisco Communication Manager 9.0 w zaawansowany sposób łączy funkcje collaboration służąc jako platforma do realizacji połączeń głosowych, video, komunikatora, obsługi klienta mobilnego, pracy grupowej w sieci oraz zarządzania platformą komunikacyjną efektywnie integrując wiele dotąd odrębnych systemów. Wersja 9.0 to:
• uproszczone licencjonowanie,
• rozszerzenie funkcjonalności na terminale zewnętrzne (klientów, partnerów, dostawców),
• podnoszące integrację grup użytkowników funkcje komunikatora oraz presence,
• uproszczone zestawianie połączeń w oparciu o URI
• rozszerzona funkcjonalność obsługi kolejek oraz śledzenia użytkowników mobilnych

Powody dla których powinieneś wybrać rozwiązanie Call Manager:
• Zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych
• Wykorzystanie istniejącej infrastruktury IP do przesyłania danych oraz głosu
• Efektywniejsza komunikacja
• Łatwiejszy kontakt
• Zoptymalizowany czas pracy –lepsze wykorzystanie zasobów
• Prosta i intuicyjna obsługa systemu mimo zaawansowanej technologii i skomplikowanego wdrożenia

drukuj